A Travellerspoint blog

הלנוג-ביי ו-HUE

sunny 28 °C

עבר קצת זמן מאז שכתבנו לאחרונה, היינו כל הזמן בתנועה. מאז הפעם האחרונה שכתבנו הספקנו להיות בהלונג-ביי ובעיר הואווה (HUE).
הלונג-ביי הוא אזור שמורת טבע ימית במפרץ טונקין שבים הסיני שנמצא 3 שעות מהנואי באוטו :-) (הרבה ש..). טיילנו בהלונג-ביי 3 ימים מתוכם יומיים בסירה ויום אחד באי גדול שם שנקרא קט-בא. ביום הראשון נסענו כמה שעות מהנואי עד עיר הנמל הקרובה לשם, עלינו על סירת עץ עתיקה וגדולה לאכול ארוחת צהריים ולהתחיל את השייט. הסירה לקחה אותנו בין סלעים ענקיים שכאילו צומחים מתוך המיים והם שנתנו למקום את שמו הלונג-ביי: דמעות הדרקון. לפי האגדה הסינית האיים נוצרו מדמעות דרקונים שהגנו על סין העתיקה, מה שהיום נפרד מסין ונקרא וייטנאם.. ידעתם שוייטנאם הייתה במשך 1000 שנה תחת כיבוש/חלק מסין? בגלל זה הרבה מהתרבות וההיסטוריה של המדינות דומות. למשל קונפיציוס שהיה חכם סיני ייסד בהנואי את האוניברסיטה הוייטנאמית הראשונה...
אבל נחזור להלונג ביי. הספינה ששטנו איתה לקחה אותנו עוד ביום הראשון למערות נטיפים יפות ומוארות בסגנון דיסקו-קיד על אחד האיים. ולאחר מכן המשכנו את השייט לאי קט-בא.
את הלילה הראשון בילינו בבית מלון באי. בכלל קט-בא הוא אי קצת גדול עם שמורות טבע, כמה כפרים ואזורי תיירות. לנו זה הזכיר את אילת ביום רע.
ביום השני טיפסנו לפסגת הר בשמורת טבע וראינו את הנוף מסביב 360 מעלות.
בהמשך היום חזרנו למלון ומשם טיילנו לבד באי והגענו ל-3 חופים מרהיבים בלי אנשים עליהם בכלל (!).
באותו ערב היינו אמורים לחזור לאוניה שלנו ולישון עליה אבל משום מה היא התקלקלה. חיכינו וחיכינו לאוניה חלופית וקיבלנו את אחת האוניות היפות יותר ששטות בטיולים בהלונג-ביי. אוניה חדשה שנראת כמו פגודה עם המון כסאות שיזוף על הגג, פרגולה בקומה השנייה ואוכל טוב. טוב שאף אחד אחר בשולחן איתנו לא אהב מאכלי ים, כל השרימפס והקלאמרי היו שלנו :-)
בלילה האונייה עגנה במקום שקט בין האיים ואנחנו פשוט ישבנו עם רגליים מחוץ לאונייה באויר ואכלנו רימון לראש השנה עד שהתעייפנו והלכנו לישון.
ביום השלישי האונייה שטה חזרה לנמל, עלינו על אוטובוס חזרה להנואי ובהנואי על רכבת להואווה, בעיר שאנחנו בה עכשיו.
הואווה היא עיר הרבה יותר קטנה ושקטה מהנואי, הכל פה ירוק ובכל שדרה יש המון עצים מצילים מסביב. זו הייתה פעם עיר הבירה של הקייסרות הוייטנאמית אז נמצאית בה ובסביבתה גם הארמונות והקברים של הקייסרים. וזה מה שעשינו ביומיים שאנחנו פה - טיילנו בעיר ונכנסו לארמון, נסענו לקברים מסביב לעיר (שלא נראים כמו בית קברות כלל אלא יותר כמו ארמון). ואיך אפשר בלי לראות פגודה אחת לפחות בעיר.
היום אנחנו עולים על אוטובוס לעיר הבאה - הוי-אן. זו בירת הבגדים והתופרים של וייטנאם, בתקווה לקנות ולתפור בגדים יפים וזולים.

Posted by dotan 22:38 Archived in Vietnam Tagged backpacking Comments (0)

שנה טובה!

Posted by MayOren 08:23 Archived in Vietnam Comments (0)

שייט, פגודות וכמה אלים

sunny 27 °C

בהמשך לכתיבה האחרונה שלנו באתר, המשך היום הגשום בסאפא היה עם שוקו חם ומדהים בארקפא הוייטנאמי כשבחוץ גשם מבול רציני.
למחרת הגענו להנואי, טיילנו בעיר, ראינו את המוזוליאום של הו צ'י מין (שנמצא עכשיו בשיפוצים ברוסיה).
למחרת יצאנו לטיול לפגודת הבשמים. להגיע אל הפגודה היינו צריכים לנסוע שעתיים במונית מהנואי, לעלות על סירת משוטים ולשוט שעה על נהר יפיפה כשמסביב הרים ירוקים וגבוהים. אחרי השייט עלינו עם רכבל לפסגת ההר שם נכנסנו למערה ענקית שלפי המסורת היא בצורה פה של דרקון, בתוכה ריח חזק של קטורת והמון עשן וגם פגודה וכמה אלים קטנים.
היו איתנו בטיול הזה גם אוסטראלי, איטלקי וזוג מלאזי והיה נחמד לטייל עם כולם. אכלנו ארוחת צהריים וייטנאמית טיפוסית שכללה המון עשבים טופו ואגרול.

היום נסענו לאתר שנקרא טם-קוק, מרחק 100KM מהנואי. שוב שטנו בסירת משוטים קטנה כשמסביב שדות אורז והרים ירוקים, אך הפעם השייט לקח אותנו לתוך מערות נטיפים.

מחר אנחנו יוצאים לשייט על אוניית עץ בים הסיני במקום שנקרא הלונג-ביי. (גם צילמו שם סרט של ג'יימס בונד, למי שמכיר). וכשאנחנו חוזרים ביום שני בערב להנואי מחכה לנו נסיעת רכבת לילה להוא - עיר הבירה העתיקה של וייטנאם.
אז עד אז שנה טובה!

Posted by MayOren 08:20 Archived in Vietnam Tagged backpacking Comments (0)

טיולים בסאפא ויום גשום אחד

rain 15 °C

את היום השני בסאפא בילינו ברכיבה לאתרים שונים מסביב לאזור. התחלנו במפל יפה שנמצא ממש בעמק מתחת לכפר. בדרך נסענו בכביש ציורי שמשקיף על שדות אורז. לאחר מכן נסענו לכפר של שבט הרד-זאו, על שם המטפחת האדומה שחובשות הנשים לראשנן. ראינו בדרך פועלים מפיקים את גרגירי האורז מתוך התבואה הטרייה - הם חובטים באלומות אורז על דפנות ארגז עץ גדול. אגב, גרגירי האורז ירוקים בהתחלה. זה עשה לנו תיאבון לאורז מאודה שזו המנה הכי זולה והכי זמינה פה (80 אגורות לצלחת אורז).
חזרנו לעיירה. דותן המשיך למפל השלישי וסיפר לי שנסעו מרחק 12KM מהעיירה לאזור הגבול הסיני ואחד ההרים הגבוהים ביותר בוייטנאם לראות מפל עצום בגובה של כ-400 מטרים. לפני כן קצת התלבטנו אם לנסוע לשם כי אמרו לנו לא ירד גשם כבר שבוע וכמות המיים תהיה קטנה, אבל קטנה זה יחסית, היו המון המון מים!
שני הטיולים הראשונים הותירו אותי קפואה ורטובה. החלטתי במקום הטיול השלישי לצאת לטיול פסטוראלי מסביב לעיר. הצטיידתי בבטטה חמה וצלויה שעשו מנגל ברחוב. והלכתי לטייל מסביב לאגם הקרוב. ברקע התנגנה מוזיקה קלאסית מקונצרט שהיה פה בעיירה. ההרים מסביב לאגם היו טבולים בענן... פשוט קסם.
היום יורד כאן גשם זלעפות שהתחיל מוקדם בבוקר ולא נראה שיפסיק. אבל אולי טוב שכך כי היום בערב אנחנו עולים על רכבת חזרה להנואי.
אז ביי ביי סאפא ולהתראות בהלונג ביי התחנה הבאה.

Posted by MayOren 20:56 Archived in Vietnam Tagged backpacking Comments (0)

(Entries 5 - 8 of 12) « Page 1 [2] 3 »